Over mij

Joop Buunk – Sr. Operations Excellence Manager / Lean Six Sigma Master Black Belt (ASQ)

In 1974 startte ik mijn carrière bij het toenmalige Gelders Overslag & Expeditie Bedrijf (GOEB), Duiven/Arnhem. Ik was de jongste medewerker, maar groeide snel door naar Logistiek Teamleider. Als Operations Manager bij Wim Bosman (1985) was ik verantwoordelijk voor uitbreiding van de transportlijnen van en naar Zuid-Duitsland, de UK en Ierland.
Joop heeft een bewezen trackrecord in het optimaliseren van werkprocessen en is een veelzijdige manager die kostenbeheersing, omzetgroei, operationele uitmuntendheid, positieve relaties met klanten en teamwork kan creëren.
In 2002 werden onder zijn leiding de Europese Ford Operations Excellence‑acties, gestuurd vanuit de Control Tower in Nederland, omgezet in een ISO-certificering met een waardering als Ford’s Worldwide Preferred Logistics Carrier.
Over Joop persoonlijk: de halve marathon hardlopen lukt nog wel, de hele is op dit moment ongeveer 15 kilometer te lang :)

Opstart van LOGICONS in 2004

In 2005 heeft Joop de oplevering voltooid van het 44.000 m2 tellende European Logistics Centre voor Canon Europe. Na succesvolle adviseringen op het gebied van procesoptimalisatie aan klantrelaties als General Electric, Paccar en Philips, is Joop steeds bezig om bedrijven, directie en management te ondersteunen bij het zoeken naar de juiste oplossing in sterk uiteenlopende en soms erg complexe situaties.
Meer info en aanbevelingen op Joops LinkedIn profiel.

“Elke activiteit moet méérwaarde hebben voor de klant”

Joop laat kleine, middelgrote en grote bedrijven in uiteenlopende branches snel en eenvoudig zien dat winstlekkage absoluut niet nodig is. Door procesoptimalisatie te realiseren binnen logistieke en productie‑omgevingen, waarbij elke activiteit meerwaarde moet hebben voor uw klant, zijn door LOGICONS besparingen gerealiseerd van € 50.000 tot € 250.000 per jaar (afhankelijk van de bedrijfsgrootte).

PROCESBEHEERSING & KLANTTEVREDENHEID

1. Welke issues in uw werkprocessen hebben een negatieve impact op uw klanten?
2. Hoe groot is dit probleem werkelijk en wanneer doet het zich voor?
3. Weet u wat de werkelijke oorzaak is van het probleem?
4. Hoe kan het probleem voor eens en voor altijd opgelost worden?
5. Wat is de beste wijze om te zorgen dat u kunt blijven zien dat het goed gaat?

Door gebruik te maken van de bij uiteenlopende bedrijven opgedane praktijkervaring, samen met creatief kunnen denken in oplossingen, worden de juiste, op het bedrijf toegespitste oplossingen uitgewerkt. Met multi-inzetbare en vaak zeer eenvoudige methodieken die bewezen hebben dat het anders kan, zult u direct resultaat boeken: betere bedrijfsresultaten, snellere doorlooptijden en een aanzienlijke verhoging van de klanttevredenheid waardoor nieuwe orders volgen.

DE STRATEGIE VOOR HET VERBETERTRAJECT

De kernactiviteiten van LOGICONS zijn het:
- inrichten van verbetertrajecten bij bedrijven;
- sturen en het borgen van de resultaten.

Daarnaast is Joop al jaren succesvol bezig om management, leidinggevenden en medewerkers te adviseren, te begeleiden en te coachen in hun werkzaamheden waardoor ze uiteindelijk ook zelf de nodige verbeteringen kunnen verzorgen.

“Good better best, never let it rest, until good is better and better best.”

Een greep uit de bedrijven waarvoor Joop werkzaamheden heeft gedaan:

Projecten LOGICONS

 

 

“Joop heeft in korte tijd blijvend resultaat gerealiseerd en met zijn adviezen kunnen we in de toekomst het verschil maken.”

Bel voor meer info 06 - 1153 9549 of stuur mij hieronder een berichtje.

Uiteraard is een connectie op LinkedIn mogelijk (graag met een persoonlijk bericht).

 

STUUR MIJ EEN BERICHTJE:

LET'S CONNECT: